Combinatietraining
Elektrisch rijden
Combinatietraining elektrisch rijden
De wereld is in beweging, het klimaatakkoord zorgt er voor dat iedereen die vanaf 2030 een auto koopt te maken krijgt met kreten als emissie loos en stekkerstress. Een maatregel die nodig is voor de generaties die gaan komen.
De elektrische auto wordt door de maatregelen uit het klimaatakkoord fiscaal aantrekkelijk gemaakt, maar kampt nog steeds met een negatief imago. Actieradius angsten het kritiek op zijn stille motor zijn allemaal zaken die bijdragen aan dit imago. Maar wat zijn de waar- en onwaarheden van het elektrisch rijden? Hoe haal je het maximale uit de batterij, voorkom je stekkerstress en ga je ontspannen op pad?
Wij bieden een dagtraining aan waarin u met maximaal 10 personen tegelijk de belangrijkste onderwerpen van het elektrisch rijden gaat behandelen, zowel in theorie als in de praktijk.
Offerte aanvragenDoel van de training
Naast actieradiusangst, waarvoor planmatig rijden en regenereren aan bod komen, zijn ernog meer zaken die bij elektrische auto’s uitgebreid aandacht verdienen. Zo hebben auto’s op batterij ADAS systemen aan boord. Systemen die er voor kunnen zorgen dat er minder schade wordt gereden door en aan de bestuurder (bijv. ziekteverzuim als gevolg van ongeluk). Echter worden deze systemen lang niet altijd ten volle benut en zelfs, omdat ze als irritant beschouwd worden, uitgeschakeld. In onze training worden de diverse systemen besproken, uitgelegd en er wordt in de praktijk mee geoefend. Leren rijden met de systemen zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van de schadepreventie mogelijkheden.
Hiernaast wordt behandeld hoe de elektrische auto zich in het dagelijks verkeer gedraagten wat de aandachtspunten zijn m.b.t. bijvoorbeeld overige weggebruikers. Anticiperen op mede weg gebruikers verandert namelijk op het moment dat u met een elektrisch voertuig rijdt. Anders dan met een diesel of benzine auto horen voetgangers een elektrische auto bijvoorbeeld niet aankomen, zij stappen niet meer “automatisch” aan dekant voor de auto en dit vergt actie van de bestuurder.
Naast bovenstaande punten wordt er een rijstijlenanalyse gemaakt op de openbare weg, die na afloop van de training met de deelnemers besproken wordt en desgewenst overlegd wordt aan de werkgever.
Onderdelen training
Stekkerstress, wat is het en hoe gaan we hier relaxed mee om; Regenereren, wat houdt het in en pas ik dit optimaal toe; Zit- en stuurhouding, belangrijk voor voorkoming van stress en letsel; ADAS, systeemverkenning en -gebruik voor optimale schadepreventie; Anticiperen kun je leren, het nieuwe rijden leren kennen en beheersen; Rijstijlanalyse, analyse en training op openbare weg.
Contact opnemen