Combinatietraining elektrisch rijden

De wereld is in beweging, het klimaatakkoord zorgt er voor dat iedereen die vanaf 2030 een auto koopt te maken krijgt met kreten als emissie loos en stekkerstress. Een maatregel die nodig is voor de generaties die gaan komen.

De elektrische auto wordt door de maatregelen uit het klimaatakkoord fiscaal aantrekkelijk gemaakt, maar kampt nog steeds met een negatief imago. Actieradius angsten het kritiek op zijn stille motor zijn allemaal zaken die bijdragen aan dit imago. Maar wat zijn de waar- en onwaarheden van het elektrisch rijden? Hoe haal je het maximale uit de batterij, voorkom je stekkerstress en ga je ontspannen op pad?

Wij bieden een dagtraining aan waarin u met maximaal 10 personen tegelijk de belangrijkste onderwerpen van het elektrisch rijden gaat behandelen, zowel in theorie als in de praktijk.

Offerte aanvragen

Doel van de training

Naast actieradiusangst, waarvoor planmatig rijden en regenereren aan bod komen, zijn ernog meer zaken die bij elektrische auto’s uitgebreid aandacht verdienen. Zo hebben auto’s op batterij ADAS systemen aan boord. Systemen die er voor kunnen zorgen dat er minder schade wordt gereden door en aan de bestuurder (bijv. ziekteverzuim als gevolg van ongeluk). Echter worden deze systemen lang niet altijd ten volle benut en zelfs, omdat ze als irritant beschouwd worden, uitgeschakeld. In onze training worden de diverse systemen besproken, uitgelegd en er wordt in de praktijk mee geoefend. Leren rijden met de systemen zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van de schadepreventie mogelijkheden.

Hiernaast wordt behandeld hoe de elektrische auto zich in het dagelijks verkeer gedraagten wat de aandachtspunten zijn m.b.t. bijvoorbeeld overige weggebruikers. Anticiperen op mede weg gebruikers verandert namelijk op het moment dat u met een elektrisch voertuig rijdt. Anders dan met een diesel of benzine auto horen voetgangers een elektrische auto bijvoorbeeld niet aankomen, zij stappen niet meer “automatisch” aan dekant voor de auto en dit vergt actie van de bestuurder.

Naast bovenstaande punten wordt er een rijstijlenanalyse gemaakt op de openbare weg, die na afloop van de training met de deelnemers besproken wordt en desgewenst overlegd wordt aan de werkgever.

Onderdelen training

Stekkerstress, wat is het en hoe gaan we hier relaxed mee om; Regenereren, wat houdt het in en pas ik dit optimaal toe; Zit- en stuurhouding, belangrijk voor voorkoming van stress en letsel; ADAS, systeemverkenning en -gebruik voor optimale schadepreventie; Anticiperen kun je leren, het nieuwe rijden leren kennen en beheersen; Rijstijlanalyse, analyse en training op openbare weg.

Contact opnemen

Duur van de dag training:

7 uur incl. lunch

 

Groepsgrootte

De groepsgrootte voor deze training is afgesteld op 10 deelnemers. De baantraining wordt begeleid door 1 instructeur en de openbare weg training wordt begeleid door 5 instructeurs.
 

Auto

Deze training wordt gevolgd met uw eigen auto. Het is ook mogelijk om deze training met een huurauto te volgen, voor de mogelijkheden en de kosten hiervan kunt u contact met ons opnemen.
 

Programma:

Ontvangst met wat lekkers
 
Theorie
 
Baantraining – 3 onderdelen
 
Lunch met soep, 2 luxe broodjes, warme snack, jus d’orange,  melk en fruit
 
Evaluatie ochtend en theorie openbare weg training
 
Openbare weg training – 2 pers. o.l.v. 1 instructeur, rijden beiden 1,5 uur
 
Evaluatie en afsluiting